|
Společnost ECOM s.r.o. byla založena v roce 1991. Je jednou z předních společností v České republice v oblasti prodeje elektronických součástek pro elektroniku. Nabízí širokou škálu pasivních, aktivních a optoelektronických součástek, displejů, mechanických a elektromechanických dílů a dalších komponentů pro elektroniku. Je autorizovaným distributorem mnoha zahraničních firem.
Společnost ECOM s.r.o. je již od roku 2002 držitelem certifikátu ISO 9001:2016 pro nakupování, skladování, prodej a distribuci elektronických komponentů.
Od roku 2017 rozšířila společnost ECOM s.r.o. svou činnost o produkty pod obchodní značkou LAZENA. Jedná se o zařízení a přístroje produkující molekulární vodík nebo upravující pitnou vodu.
Informace o obchodních podmínkách
Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“ nebo „obchodní podmínky“) Společnosti upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupních smluv uzavíraných mezi Společností a jinou právnickou osobou či podnikající fyzickou osobou, případně spotřebiteli (dále jen „kupující“), na základě které Společnost prodá kupujícímu zboží popsané v úvodní části těchto obchodních podmínek.
Společnost nabízí svoje zboží prostřednictvím internetového prodeje nebo nákupem prostřednictvím obchodníků v sídle Společnosti. Technické a obchodní informace o dodávaném zboží Společnosti naleznete na webových stránkách Společnosti nebo na vyžádání v sídle Společnosti. V internetovém obchodě jsou poskytovány základní informace pro podstatnou část sortimentu. Nenajde-li kupující informace o požadovaném produktu v uvedených zdrojích, může zaslat písemnou poptávku s náležitostmi podle čl. 3.
Tyto informace v žádném případě nenahrazují originální dokumentaci výrobce, která má vždy přednost před informacemi uvedenými v internetovém obchodě. Společnost neručí za odchylky technických parametrů součástek výrobců oproti jejich originální dokumentaci. Obrázky zboží zveřejněné v e-shopu jsou pouze ilustrativní.
Objednávky na zboží musí být podány písemnou formu, elektronickou poštou (e-mail) nebo prostřednictvím internetového obchodu. Po dohodě s obchodníkem je možné objednat zboží také telefonicky, pouze v pracovních dnech od 7:30 do 16:00 hod.
Objednávky se považují za akceptované, pokud jsou písemně potvrzeny Společností prostřednictvím e-mailu nebo SMS. Každému novému kupujícímu, který vystaví objednávku, je přiděleno zákaznické číslo. Zákaznické číslo je vždy uvedeno na dodacím listě a na faktuře. Pokud se jedná o neregistrovaného kupujícího na e-shopu, pak je mu vždy přiděleno zákaznické číslo 1.
Odesláním objednávky kupující vyslovuje souhlas s těmito obchodními podmínkami a s reklamačním řádem vydaným Společností.
K uzavření kupní smlouvy dochází okamžikem potvrzení objednávky Společností.
Objednávka musí obsahovat:
· název firmy, jméno, adresa, číslo telefonu, e-mail
· zákaznické číslo (pokud již bylo přiděleno)
· číslo objednávky, datum vystavení
· IČO, DIČ
· způsob dodání zboží (viz čl. 5)
· objednací název zboží podle katalogu nebo ceníku Společnosti
· počet kusů
· souhlas s těmito VOP
U fyzické osoby spotřebitele (koncového kupujícího) nemusí být uvedeno číslo objednávky, IČO a DIČ.
Téměř každá součástka obsahuje zkratku jména výrobce. Budou-li součástky objednány včetně zkratky výrobce, bude u součástky dodržen objednaný výrobce. Jinak mohou být dodány součástky plně ekvivalentní od libovolného výrobce podle skladových zásob. U internetové objednávky bude výrobce změněn pouze po předchozím odsouhlasení s kupujícím, jinak musí být dodržen.
Potvrzení objednávky
Potvrzení objednávky je provedeno nejpozději následující den. Pokud nejsou známy některé dodací termíny objednaných položek, tak Společnost potvrdí nejdříve známé položky a v co nejkratším možném termínu zbývající.
Potvrzení objednávky v internetovém obchodě je provedeno automaticky na e-mailovou adresu kupujícího.
Společnost není povinna objednávku akceptovat, a to zejména v následujících případech:
· zboží se již nevyrábí či nedodává, nebo je vyprodáno,
· došlo k výraznému zvýšení ceny, za které prodávající zboží, které je předmětem objednávky nakupuje od svého dodavatele,
· dodání zboží za podmínek požadovaných kupujícím není ze strany prodávajícího z jiných důvodů než výše uvedených možné,
· kupující je v prodlení s úhradou svých splatných závazků vůči Společnosti.
Ceny v internetovém obchodě jsou vždy uvedeny jak bez DPH, tak s DPH pouze pro cenovou hladinu „VC1“. Ceny uvedené u zboží nezahrnují náklady na balení a přepravu.
Význam příznaků před položkou:
# - součástka skladem jen do vyprodání zásob
! - nedoporučuje se do nových aplikací
N - novinka
A – akce
E – EOL (end of life) – ukončení životnosti
Prodejní ceny v internetovém obchodě jsou platné v době potvrzení objednávky a případné aktualizace ceny již nemají vliv na uzavřené objednávky.
Položka „Náhrada" v okně „Detail výrobku" má pouze informativní charakter a neznamená, že lze uvedenou položku nahradit přímo uvedeným typem. Je to pouze možný alternativní výrobek, kterým však není vždy možné daný výrobek nahradit. Dodavatel nenese žádnou odpovědnost za možné škody způsobené nesprávným užitím při záměně původní součástky.
Při prodeji mimo internetový obchod se cena zboží určuje podle platného ceníku prodávajícího v době objednávky, případně dle ceny nabídnuté na základě poptávky nebo se stanovuje smluvně jako individuální cena. Změny ceny v důsledku pohybu kurzu od ceny dohodnuté, nebo individuální ceny je možné provést jen po předchozí dohodě smluvních stran. Náklady na dopravu nejsou součástí kupní ceny a budou účtovány dle platných tarifů spedičních společností.
Množstevní slevy
V případě objednaného množství většího než se uvádí v množstevních slevách nebo jedná-li se o rámcovou objednávku, je možno pro sjednání lepší prodejní ceny zaslat písemnou poptávku.
Slevy pro obchodní firmy
U části sortimentu může být kupujícímu, který kopií živnostenského listu doloží oprávnění k obchodní činnosti, poskytnuta sleva.
Zboží ze skladu je expedováno zpravidla nejdéle do tří dnů od doručení objednávky. Pokud zboží není momentálně na skladě, je dodací lhůta sdělena při potvrzení objednávky. Dodací termíny na větší množství nebo na položky, které nejsou uvedeny v ceníku, sdělí Společnost na základě písemné poptávky.
Kupující si volí sám buď prostřednictvím obchodníka, nebo v internetovém obchodě jeden ze způsobů zaslání zboží:
"A - pouze ze skladu" - Zpravidla nejdéle do tří dnů je odesláno pouze zboží, které je momentálně na skladě. Ostatní položky dále neevidujeme.
"B - vše v jedné zásilce" - Všechno potvrzené zboží je odesláno v jedné zásilce, dodací lhůta je závislá na druhu zboží a po dohodě s kupujícím.
"C - vše ve více zásilkách" - Zpravidla do tří dnů je odesláno zboží, které je momentálně skladem. Ostatní položky evidujeme a zašleme v další zásilce (zásilkách). Kupující je o dodacích termínech předem informován.
Cena za dopravu zásilky pro všechny varianty je vysvětlena v níže uvedené tabulce:
Běžný způsob ČESKÁ REPUBLIKA |
||
|
Celková hodnota zboží v CZK bez DPH |
Cena za dopravu |
1. část zásilky "C" nebo celá zásilka "A","B" |
< 5000 |
*přepravné |
>= 5000 |
platí ECOM s.r.o. |
|
2. část zásilky "C" |
|
platí ECOM s.r.o. |
Běžný způsob SLOVENSKO |
||
|
Celková hodnota zboží v EUR bez DPH |
Cena za dopravu |
1. část zásilky "C" nebo celá zásilka "A","B" |
< 180 |
*přepravné od 6 EUR |
>= 180 |
platí ECOM s.r.o. |
|
2. část zásilky "C" |
|
platí ECOM s.r.o. |
Internetový obchod |
||
|
Celková hodnota zboží v CZK bez DPH |
Cena za dopravu |
1. část zásilky "C" nebo celá zásilka "A","B" |
**< 2000 |
*přepravné |
**>= 2000 |
platí ECOM s.r.o. |
|
2. část zásilky "C" |
|
platí ECOM s.r.o. |
Vysvětlivky:
* Přepravné - poplatek za přepravu podle ceníku přepravce (u dobírky navíc příplatek za doběrečné - platí pouze pro ČR)
** Cena v EUR je přepočítána z ceny CZK dle denního kurzu
Při zasílání zboží využívá Společnost služeb třetích stran (subdodavatelů), a to DPD, PPL, GLS a Toptrans. Záruka se uplatní dle § 2914 občanského zákoníku - tedy v případě využití přepravní služby, která vykonává činnost samostatně, nenese Společnost zodpovědnost za případné způsobení škody. Kupující si může stanovit, kterou z uvedených variant si přeje zboží doručit. Toto musí být uvedeno v objednávce. Pokud tak neučiní, dodá Společnost zboží nejvýhodnějším způsobem podle jejího uvážení.
Způsob dodání zboží může být také upraven na základě předběžné dohody kupujícího s přiděleným obchodníkem. V případě osobního odběru lze zboží vyzvednout na adrese Zahradní 276, 517 71 České Meziříčí v době od 7:00 do 15:30 hod.
V případě odvozu zboží zajišťovaného kupujícím je zboží předáno a převzato okamžikem jeho předání kupujícímu – (nebo osobě, kterou kupující dopravou pověřil) ve skladu prodávajícího (zpravidla na výdejové rampě).
V případě odběru zboží zajišťovaném prodávajícím je zboží dodáno jeho převzetím kupujícím v sídle kupujícího. Odmítne-li kupující bezdůvodně převzít zboží, které mu bylo dodáno, považuje se zboží za předané a převzaté a Společnosti vzniká nárok na zaplacení kupní ceny, navíc kupující hradí veškeré výdaje spojené s dopravou.
V případě, že přeprava zboží bude provedena třetí osobou, je zboží dodáno jeho předáním prvému dopravci. To neplatí v případě dodání zboží spotřebiteli, kdy je zboží dodáno až okamžikem jeho převzetí kupujícím.
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího předáním a převzetím zboží. V případě dodání zboží prostřednictvím třetí osoby – dopravce přechází nebezpečí škody na zboží na kupujícího okamžikem předání zboží takovémuto dopravci. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího taktéž v případě, že prodávající zboží uskladní, a to k okamžiku uplynutí dodatečné lhůty stanovené k převzetí zboží, za předpokladu, že nedojde k odstoupení od smlouvy.
Kupující nabude vlastnické právo k prodávanému zboží až úplným zaplacením kupní ceny za zboží.
Cenu zboží zaslaného na dobírku, včetně poplatků v článku 6, platí kupující přepravci při dodání.
Při platbě na proforma fakturu (platba předem) musí být na účet Společnosti připsána celá fakturovaná částka, teprve poté bude zboží odběrateli odesláno.
Prodej na fakturu je možný jen kupujícímu, kterému Společnost takovou formu úhrady umožní, a který uhradil všechny předchozí faktury v termínu splatnosti. Splatnost faktury je 14 dní, jako variabilní symbol uvede plátce číslo faktury. V případě prodlení s úhradou faktury má prodávající nárok na úrok z prodlení v zákonné výši.
Zboží je taktéž možno zaplatit hotově nebo platební kartou při převzetí v provozovně firmy.
V případě, že kupující zaplatí v internetovém obchodě kartou a dojde k meziprodeji, bude kupujícímu účtována pouze hodnota za skutečně odebrané zboží a přeplatek vrácen na účet.
Společnost se zavazuje dodávat kupujícímu zboží v kvalitě dohodnuté nebo deklarované v technických podmínkách (technickými podmínkami se rozumí vlastnosti či parametry, které prodávající u zboží deklaruje ve svých prospektech, datasheetech a jiných dokumentech, které poskytl kupujícímu, nebo které poskytuje jiným kupujícím) nebo technických norem vztahujících se k dodávanému zboží.
V případech, kdy se podle právních předpisů na zboží vztahuje povinnost učinit prohlášení o shodě ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a předpisů souvisejících, je Společnost povinna takové prohlášení předat kupujícímu.
V případech, kdy je předmětem dodávky elektrostaticky citlivé zboží, musí dodávka splňovat ustanovení ČSN EN 61340-5-1 "Ochrana elektronických součástek před elektrostatickými jevy - Všeobecné požadavky".
Kupující je povinen při převzetí zboží toto řádně zkontrolovat a ověřit, zda je zboží dodáno v dohodnutém množství, jakosti a provedení, a pokud nebyla jakost a provedení dohodnuty, zda je zboží dodáno v jakosti a provedení vhodných pro obvyklý účel daného zboží. V případě, že při této kontrole kupující zjistí, že zboží má vadu, je kupující oprávněn u prodávajícího uplatnit práva z vadného plnění.
Kupující je povinen v případě zjištění vady oznámit prodávajícímu tuto vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 dnů poté, co se o vadě zboží dozvěděl nebo se o ní při náležité kontrole a dostatečné péči mohl dozvědět, nejpozději však do 2 měsíců od výskytu vady. U zjevných a množstevních vad je kupující povinen práva z vadného plnění uplatnit u Společnosti nejpozději do 5 dnů od převzetí zboží. Pokud kupující vady zboží v této lhůtě u Společnosti neuplatní, jeho práva z vadného plnění zaniknou.
Práva z vadného plnění je kupující povinen uplatnit u Společnosti písemně. V písemné reklamaci musí kupující uvést alespoň následující údaje:
· specifikace reklamovaného zboží (zejména název, označení, typ zboží),
· číslo daňového dokladu,
· popis vady (vad) a uvedení, jak se tato vada (vady) konkrétně projevuje,
· navrhovaný způsob vyřízení reklamace.
Pokud Společnost zjistí, že reklamace je důvodná a zboží má vadu, má kupující právo:
· na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
· na odstranění vady opravou věci.
Pokud je reklamace důvodná a zároveň pokud se na tom smluvní strany v jednotlivém případě písemně dohodnou, má kupující v případě zjištění vady zboží také nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud bude dodáno zboží jiné, než bylo uvedeno v objednávce a kupující do sedmi dnů na tuto skutečnost neupozorní a nepožádá o plnění v objednávce uvedené, má se za to, že s plněním souhlasí, a že jej jako správné převzal. Po uvedené lhůtě nemůže kupující požadovat výměnu zboží.
Společnost poskytuje kupujícímu - spotřebiteli záruku za jakost zboží v délce 24 měsíců, a kupujícímu – podnikateli záruku za jakost zboží v délce 12 měsíců, pokud se smluvní strany nedohodnou v jednotlivém případě jinak.
Společnost se zavazuje, že bezplatně odstraní provedením opravy zboží veškeré závady způsobené vadným postupem při výrobě zboží nebo vadou materiálu použitého na výrobu zboží, které se vyskytnou v záruční době dle odst. 1 tohoto článku.
Práva ze záruky je kupující povinen uplatnit u prodávajícího písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 dnů poté, co se o vadě zboží dozvěděl nebo se o ní při náležité kontrole a dostatečné péči mohl dozvědět, nejpozději však do 2 měsíců od výskytu vady. Pokud kupující vady zboží v uvedených lhůtách u prodávajícího neuplatní, jeho právo ze záruky za jakost zanikne. Spolu s písemným uplatněním práv ze záruky je kupující povinen odevzdat prodávajícímu samotné zboží a předložit příslušné doklady vztahující se k tomuto zboží, zejména originál záručního listu a faktury (pokud již byla vystavena).
Kupující nemá právo ze záruky v případě, že:
· vada zboží byla způsobena nevhodným užíváním či manipulací se zbožím nebo zanedbanou péčí o zboží,
· vada zboží vznikla v důsledku zásahu neautorizovaného servisu,
· vada zboží byla způsobena používáním neoriginálního nebo nevhodného příslušenství zboží,
· vada zboží byla způsobena tím, že zboží bylo používáno k jinému než obvyklému účelu,
· vada zboží byla způsobena tím, že nebyl dodržen návod k obsluze.
Záruční doba začíná běžet dnem řádného dodání a převzetí zboží.
Ke všem výrobkům firem, které obchodně zastupujeme nebo jsme jejími výhradními distributory, může Společnost na vyžádání dodat originální, kompletní a aktuální technické parametry a je schopna poskytnout další specifické údaje. Společnost případně může s kupujícím dohodnout zaškolení při obsluze zakoupeného zboží. Seznam výrobců je uveden na našich webových stránkách https://ecom.cz/vyrobci.
Ke všem ostatním výrobkům z dodávaného sortimentu Společnosti poskytuje na vyžádání pouze technické údaje.
Technické údaje, datasheety a obrázky v katalogu a internetovém obchodě mají pouze informační charakter a nenahrazují originální datasheety výrobců.
Vyšší mocí se rozumí mimořádná skutečnost zabraňující plnění povinností vyplývajících z uzavřené kupní smlouvy, která vznikla po uzavření smlouvy a která nemohla být smluvními stranami odvrácena. Pokud nastane skutečnost, která má povahu vyšší moci a znemožní splnit smluvní povinnost Společnosti ve sjednané lhůtě, má Společnost právo lhůtu přiměřeně prodloužit nebo od kupní smlouvy odstoupit. Pokud nastane situace dle předchozí věty tohoto článku, není Společnost povinna nahradit kupujícímu škodu, která mu v souvislosti s plněním v dodatečné lhůtě nebo s odstoupením od smlouvy vznikne.
V případě vrácení zboží nakoupeného spotřebitelem prostřednictvím internetového obchodu je Společnost povinna vrátit kupujícímu zaplacené peněžní částky nejpozději do 14-ti dnů od odstoupení od smlouvy. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření smlouvy, a to mailem (zaslaným na výše uvedenou adresu) či písemným podáním doručeným do sídla prodávajícího. V případně neuplatnění práva na odstoupení od smlouvy v této lhůtě, toto právo zanikne.
Společnost bude se spotřebitelem jednat za trvání závazku v českém jazyce a v tomto také poskytne spotřebiteli smluvní podmínky a další údaje. Se stížností, podnětem či dotazem se spotřebitel může také obrátit na Českou obchodní inspekci. Podrobné informace o kontrolních pravomocích České obchodní inspekce najdete zde.
Členský stát EU, jehož právní předpisy bere Společnost za základ pro vytvoření vztahů se spotřebitelem, je Česká republika. V případě sporu ze smlouvy je rozhodným právem právo ČR a místně příslušným soudem je soud určený dle adresy sídla Společnosti. Spotřebitel má možnost využít při případném sporu mimosoudní řešení. V takovém případě se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci nebo řešit spor prostřednictvím online platformy ODR. Ještě než spotřebitel přistoupí k řešení mimosoudního sporu, doporučujeme se obrátit na vedení Společnosti pro možnost danou situaci řešit. Více informací k mimosoudním sporům nalezne zde.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od této smlouvy informovat Společnost výše uvedeným způsobem formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo e-mailem). Případně může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy zde.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty. Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašle spotřebitel zpět nebo je předá na adrese sídla Společnosti. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží.
Kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení a informací souvisejících se zbožím na jeho elektronickou adresu. Tento souhlas je možné kdykoliv odvolat odpovědí na toto obchodní sdělení s textem v předmětu zprávy "NE".
Soubory cookies jsou řešeny na webových stránkách samostatnou lištou, kde může kupující poskytnout souhlas s jejich použitím, popřípadě přímo navolit rozsah jejich využití na svém zařízení. Jsou využívány pro zajištění funkčnosti webových stránek, analýzu dat a marketing.
Kupující se zavazuje nakládat s veškerými informacemi získanými v souvislosti s jeho obchodním vztahem jako s důvěrnými informacemi. Tyto informace je možné sdělit třetím stranám pouze po předchozím písemném souhlasu Společnosti.
Kupujícím může být spotřebitel dle § 419 zákona č. 89/2012 Sb. nebo podnikatel dle § 420 zákona č. 89/2012 Sb.
Společnost si vyhrazuje právo kdykoli v přiměřeném rozsahu změnit či doplnit tyto VOP v rámci zlepšení kvality poskytovaných služeb či v reakci na změny právní úpravy či své obchodní politiky. Taková změna či doplnění je účinná dnem zaslání změny VOP na platnou e-mailovou adresu kupujícího. Pokud nebude kupující s danou změnou souhlasit, lze od smlouvy odstoupit ve lhůtě jednoho měsíce od data oznámení změny.
Veškeré spory vzešlé v souvislosti s jakoukoli smlouvou uzavřenou mezi Společností a kupujícím budou řešeny příslušnými českými soudy. Místně příslušným soudem je soud určený dle adresy sídla Společnosti k datu podání žaloby.
Společnost není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Pokud některá ustanovení nejsou těmito obchodním podmínkami upravena a nejsou ani upravena Reklamačním řádem, pak se použijí ustanovení obecně závazných právních předpisů.
Individuální ujednání mají přednost před těmito Obchodními podmínkami. Jakékoli úpravy, doplnění či změny mohou být provedeny pouze po předchozím písemném odsouhlasení ze strany Společnosti.
Obchodní podmínky jsou platné od 1. 1. 2014
Poslední aktualizace dne 01. 07. 2025